לפרטים\הצעת מחיר
שם:
טלפון:
מייל:
כתובת:
הודעה:
שלח נקה טופס

 מטבחים כפריים

מטבחים כפריים

 מטבחים כפריים הפכו לשם דבר בעולם עיצוב המטבחים הישראלי. בקווי עיצוב נקיים, צבעי עץ כהים ואווירה חמימה וביתית, קלע המטבח הישראלי לטעמם של ישראלים רבים, וכבש את לבם של מעצבי מטבחים רבים. מהו הסוד אותו נושאים מטבחים כפריים זמן כה רב? את זאת ננסה לברר במאמר הזה.

 מטבחים כפריים טומנים בחובם סודות הצלחה רבים. הסוד הראשון שנחשוף כאן עלול להישמע כשולי בעיני רבים, אך אם נדע את ההיגיון הסמוי בצבעים השולטים במטבחים הכפריים, נוכל להבין את סוד ההצלחה שלהם. הצבע השולט במטבח כפרי ממוצע הוא צבע חום עז, הקרוב לצבעו של העץ המלא או עץ סניון. הצבע העז של העץ, כמו ריחו ומראו, מעניקים לנו אווירת טבע, המזכירה לכולנו שלווה ורוגע. המטבחים הכפריים המקוריים, אלו הנבנו לפני כמעט יותר ממאתיים שנה, לפני תחילת ההתיישבות העירונית באירופה, נבנו מעץ, שהיווה חומר גלם עיקרי. הצבע החום השולט היום במטבחים כפריים של המאה העשרים ואחת בעצם מתחקה אחר צבעי המטבח הכפרי של פעם. בו בזמן, הוא מביא ניחוחות של כפר, של טבע ושל חמימות ביתית ישנה ומתוקה.

סוד נוסף יש להרבה מטבחים כפריים והוא קו עיצוב נקי. ומה כולל העיצוב "נקי"? מרכיבים רבים לעיצוב הנקי, וחלקם מוכרים יותר לאנשי מקצוע, אדריכלים ומעצבי פנים העוסקים בתחום. עבור הלקוח הפשוט המחפש מטבח בסגנון כפרי לביתו שלו, עיצוב נקי אינו עיצוב המכביד על הצופה בפנים המטבח, או נוכח בתוכו. מטבחים כפריים רבים כוללים שולחן, כמה כסאות, מדפים לאחסון צנצנות ותבלינים, וארונות קיר הממוקמים לאורך המטבח. פריטי  הריהוט הנם פריטים הנמצאים בכל מטבח,  אינם נסתרים מן העין. בגודלם, ותופסים נפח לא קטן משטח המטבח. למעשה הם נמצאים בדיוק במיקום המתאים להם, ממש כמו כפפה ליד.  הריהוט הפשוט והלא מתאמץ הזה דומה מאוד לריהוט של המטבח הכפרי האותנטי. גם כאן נעשה ניסיון ללכת בעקבות מטבחים כפריים מקוריים, ולשלב אלמנטים שונים של העיצוב הישן והכפרי במטבח הכפרי המודרני.

מטבחים כפריים הנם מטבחים באווירה ביתית, פשוטה ונעימה. הצבעים העזים יוצרים אף הם מן תחושת חמימות לכל באי המטבח, אמהות, אבות, ילדים, אורחים ועוד. רבים הם סודות המטבח הכפרי, וקצרה היריעה מלספר ביכולתם של מטבחים כפריים להעניק לכם חוויה מיוחדת במינה.