לפרטים\הצעת מחיר
שם:
טלפון:
מייל:
כתובת:
הודעה:
שלח נקה טופס

 

 מטבחים מוזרניים

מטבחים מודרניים

 המאה העשרים ואחת מתאפיינת בקו העיצוב המודרני, הדוגל במינימליזם – המעטת פריטים וצבעים בכל הנוגע לריהוט הבית, החצר, המשרד, וכל חלל אפשרי אחר. גם בעולם עיצוב המטבחים נראה כי עולה מגמה דומה, והיא מכונה עיצוב מטבחים מודרניים.

 אז מהם המאפיינים של מטבחים מודרניים? מטבחים מודרניים מתאפיינים בקווי עיצוב דומים לאלו הטמונים בעיצוב המודרני הכללי. המרכיבים העיקריים של עיצוב מטבחים מודרניים הם בחירת צבעים ידועה ומצומצמת, המעטה בפריטי ריהוט ואביזרים משלימים במרחב המטבח, ויצירת אווירה הידועה בשם אווירה סטרילית או אווירה נקייה, במונחים מקצועיים מעולם עיצוב פנים המטבח.

הצבעים השולטים במטבחים מודרניים הנם ברוב המקרים הצבעים לבן, אפור מטאלי ושחור. כמובן שישנן אופציות נוספות לצביעת המטבח המודרני, לפי טעם וסגנון אישי. צבעים אלו מאפיינים את מרבית המטבחים המודרניים, משום שהם משדרים קידמה וטכנולוגיה. הם מקנים למטבח נופח מתקדם יותר. בניגוד למטבחים של תחילת המאה העשרים, הצבועים בעיקר בצבעי עץ, מהחום העז ועד החום הבהיר, מביאים מטבחים מודרניים ניחוח של התחדשות במטבח. הצבעים השולטים במטבח מודרני אינם דומים כלל למטבח הישן. הם חדשנים יותר, יפים יותר, ויוצרים אשליה מסוימת בכך שהם מתאימים לקצב החיים המודרני, השונה בתכליתו וביסודו מקצב החיים של תחילת המאה הקודמת.

 אלמנט עיצוב נוסף הרווח במטבחים מודרניים ונחשב כאלמנט עיקרי המשקף את העיצוב המודרני כולו הוא המעטת האבזור. לעקרון מנחה זה יש השלכות בעולם עיצוב המטבחים. מטבחים מודרניים אינם מטבחים מאובזרים יתר על המידה. ונהפוך הוא – מטבחים מודרניים מכילים כמה שפחות אביזרים וכלי מטבח. האבזור העיקרי במטבח המודרני מורכב ממכשירי אלקטרוניקה, תנורים חשמליים, מיקרוגלים, טוחני אשפה ועוד.

 האווירה הנוצרת מהמעטת האבזור והצבעים החלקים היא אווירת ניקיון וסטריליות. כלומר, מטבחים מודרניים הנם חללים גדולים המכילים בדיוק את מה שאנו צריכים במטבח שלנו. המטבח המודרני אינו מכיל דברים שאין בנו צורך בהם, או אין בהם שימוש. מטבחים מודרניים מעניקים לנו את התחושה שהם בדיוק מתאימים לנו, לקצב החיים שלנו, למענה עבור הצרכים שלנו. זוהי האווירה "הסטרילית" הנובעת מקו העיצוב המודרני, המקרינה גם על המטבח המודרני.

 לסיכום, מטבחים מודרניים הנם הזדמנות להכיר עולם עיצוב חדיש ומתקדם. מטב הוא ללא ספק חוויה מעניינת וחדשה, שמתרחשת אך ורק בתקופתנו, התקופה המודרנית. זוהי הזדמנות ליצור עיצובים מיוחדים המאפיינים אותנו, ואת התקופה שלנו, ולהפוך את המטבח שלנו למטבח מיוחד במינו.